Powered By Blogger

dinsdag 24 december 2013

BREIROL 3, 4 en 5

Vanavond Kerstavond 2013.

Deze week natuurlijk weer 'n granny gemaakt dit is nr. 45   

Verder heb ik nog 'n paar [9 bollen] saskia   gekocht voor het Crochet Along 2014.
Hier beginnen we volgend jaar. Op de volgende link  kan de er meer over lezen.

http://rerrayslevenblogspot.nl/search/label/Crochet%20Along%20a%20stripey%20blanket







Dit zijn mijn kleuren voor de deken.


Nu het vervolg van de BREIROL

Patroon 3

Deze steek heb ik van huis uit  al geleerd Wij noemen het recht verdraaid, ik weet niet of dit  de goeie naam is. Het is eigenlijk gewoon tricot breien. Ik heb er 'n paar foto's van gemaankt. Op deze foto is te zien dat je aan de onderkant moet insteken bij de rechte kant bij averecht brei je de nld gewoon.


















Patroon 4
Heb ik bij; wwwblijmetdraadjes.nl gevonden.      
Het is daar patroon 2

Je hebt ipv, van 4  kantsteken 7 kantsteken

toer 1;  je begint met 7 kstk3 st. recht, 1 st. averecht aan het eind ook weer 7 kantsteken.

toer 2;  De nld breien zoals de steken zich voordoen
Patroon 4

toer 3; *1 omslag, een dubbele overhaling {dit gaat als volgt: 1 st recht afhalen, de volgende 2 st. samen recht breien haal de afgehaalde st. over de samengebreide st. heen}  1 omslag 1aver. tussen ** herhalen.

toer 4; *1 st. recht 3 st. aver.* tussen ** herhalen.

Ik heb dit motief 4x gebreid  16 nld.


patroon 5
deze heb ik bij; hellopeetje2.blogspot.nl    gevonden.Op die site stond een telpatroon daarvan
is een foto.


O de foto hiernaast is het patroon een klein beetje te zien. Het is de achterkant. Ik heb op Pinterest ook veel patroontjes gevonden. o.a deze.





Deze breibijbel heb ik mezelf cadeau gedaan en hier staan ook veel leuke steken in.




Ik ga nu stoppen, dus tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten