Powered By Blogger

donderdag 9 januari 2014

BREIROL 8 en 9

Het is toch gelukt om 2 patroontjes te breien.
Ik had niet gedacht dat het zou lukken.
Deze week zoveel verschillende dingen gedaan.
Allereerst vrijdag de wekelijkse granny.
Daarna was op vrijdag ook het begin van CAL2014.

Ik begin maar met het laatste. We hebben de eerste 2 toeren gehad.
De linker foto is voor mijzelf en de rechter wordt een dekentje voor Sven's sterremutjes.







De granny was ook weer leuk om te maken.We zitten over de helft.
Ik heb de 1e  veertien nu aan elkaar genaaid en de draadjes afgehecht.




Dan nu de breirol de  laatste 2

Nr. 8 is de dubbele gerstekorrel.

toer 1
1 recht, 1 averecht

toer 2
de steken breien zoals ze zich voordoen.

toer 3
1 averecht, 1 recht

toer 4
net als de 2e toer.

Deze 4 toeren heb ik 5 keer gebreid.
       

Nr. 9 is een verzinsel van mijzelf.

toer 1, 3, 5 en 7
rechtbreien.

toer 2 en 4
*3st. recht, 3st. aver.*   ** herhalen

toer 6 en  8
*3st. aver. 3st. recht*      **herhalen

Deze 8 toeren heb ik nog 2x gebreid.






Dit is het weer voor nu. Ik zal nog even de foto's toevoegen.



1 opmerking:

  1. Wat een leuke steken heb je gebruikt in je breirol!!
    Misschien 'leen' ik er nog wel eens een voor mijn lapjesdeken....
    En ja, die crochet along houdt half hakend nederland in z'n ban geloof ik....
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen