Powered By Blogger

zaterdag 2 augustus 2014

Nwe CAL, deken en tafelloper.

EINDELIJK

Het heeft nu wel heel lang geduurd, er is ondertussen zoveel
gebeurd dat ik niet de puf had om nog 'n stukje te schrijven.

Ik ben met een nwe CAL deken  begonnen omdat ik het niet
zag zitten om de 1ste breder te maken, Deze blijft dus bij mij.

De nwe is 100 steken breder, maar hij krijgt ook weer een
eigen inbreng. Ik ben begonnen met een rand van 9 gr. en
heb daar het begin van de cal aangehaakt.

Ipv het wheel heb ik 'n cupcake gehaakt, er komen dingen in
die me kleindochter mooi vond bij de eerste deken.
zoals de cupcake en de tulpenrand deze is deels groen op haar
verzoek want anders klopt het niet.

Er zitten nog meer dingen in die niet in het patroon staan.
Zonder granny's

met granny
Met groen randje 


Dit heb ik deze wk gehaakt 

Dit zijn 'n paar foto's ervan. Er is 'n nieuwe kleur bijgekomen
Want van de hard rose heb ik niet zoveel meer en bij de Wibra
is hij niet meer. De bovenste bloem is de nwe kl. het lijkt
blauw op de foto, maar het is 'n soort lila.

Dan is er ook nog de gebreide deken waar ik nu niet zoveel
aan brei, omdat de CAL voorgaat.

Ik heb van de 2e baan 5 verschillende steken
klaar


nr. 3

nr. 2 hij ligt linksom

nr. 1 deze is ook linksom

nr. 4

nr. 5 en 'n begin van 6


Dan is er ook de tafelloper hier heb ik me netjes aan
de patroontjes gehouden 'k heb er wel 'n paar over-
geslagen die ik niet zo leuk vond.

Ook hier is 'n foto van






Het begin


de loper tot nu 


Nu ik ben weer ff bijgepraat.

Ik zal proberen om nu weer vlugger iets te schrijven.

Het heeft hier niet geregend.

grtjs Riet






3 opmerkingen:

  1. Je hebt heel wat projecten onder handen! Mooi word je CAL-deken, leuk die eigen inbreng! Die van mij wil maar niet vlotten, terwijl ik toch graag in het najaar een deken op de bank wil. Gauw maar weer eens oppakken dus...
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Djw Marijke,
      Hij is beloofd aan me kleindochter, dat is ook 'n stok achter de deur. Door de eigen inbreng gaat het denk ik iets vlotter. Misschien helpt het wel als je er ook 'n eigen idee in verwerkt.
      grtjs Riet

      Verwijderen
  2. Zo Riet, je hebt er een heel verhaal van gemaakt!!
    Je CAL wordt een echte RIET-CAL als ik het zo goed begrijp.... Leuk hoor!!

    En dat groene, daar wil ik ook nog eens aan beginnen..... Wanneer???

    Je loper wordt ook leuk!! Ik was er best heel benieuwd naar, maar nu dan toch eindelijk gezien. Leuk!!

    En regen?
    Ach, net onder het eten even een buitje, maar verder heb ik mijn was lekker droog gekregen!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen